Τηλεφωνική συνέντευξη Υπουργού Ναυτιλίας κ΄ Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα στην εκπομπή της ΕΡΤ1 ''Αθήνα – Θεσσαλονίκη'' με τους δημοσιογράφους κ.κ. Χρήστο Γιαννούλη κ΄ Θάνο Σιαφάκα

 

Κύριε Υπουργέ, καλημέρα

Καλό μεσημέρι

Ερώτηση: Δώστε μας λίγο την εικόνα του Πειραιά αυτή τη στιγμή. Είναι σε εξέλιξη κάποια επιχείρηση;

Απάντηση: Σχετικά με το πλοίο, το “ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ”;

Ερώτηση: Ναι με το πλοίο, το “ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ”

Απάντηση: Ναι, σχετικά με το “ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ” είναι σε εξέλιξη η διαδικασία και από τους δύτες και από τα άλλα συνεργεία και τα ρυμουλκά έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι ασφαλείς προϋποθέσεις για να αρχίσει ενδεχομένως σήμερα ή τις επόμενες ημέρες η απάντληση των υδάτων, ώστε να επανέλθει το πλοίο στην κανονική του κατάσταση και να μπορεί μετά να κινηθεί η διαδικασία μεθόρμισης, να μεταφερθεί εκτός λιμένα Πειραιά.

Ερώτηση: Εσείς είχατε την πληροφορία ότι το πλοίο έμπαζε νερά από τις 18 Απριλίου, όπως λέγεται ότι υπήρξε σχετική ενημέρωση από το ΝΑΤ;

Απάντηση: Αυτό που συνέβη εχθες το πρωί είναι αντικείμενο διερεύνησης και σχηματίζεται και δικογραφία όπως έχει ήδη ανακοινωθεί. Το πλοίο ένα χρόνο τώρα είχε μία ελαφρά κλίση, υπήρχαν κάποια νερά, τα δικά του νερά εν πάσει περιπτώσει και γι' αυτό είχε αυτήν την ελαφρά κλίση ένα χρόνο τώρα. Μέχρι και χθες το πρωί που τα συνεργεία της Επιθεώρησης Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος για μια ακόμη φορά μετέβησαν εκεί και το έλεγξαν. Δεν υπήρχε καμιά διαφοροποίηση στην κλίση μέχρι και χθες το πρωί ένα χρόνο τώρα. Από τις 18 του μηνός που ο Πρόεδρος του ΝΑΤ απέστειλε αυτήν την επιστολή για την οποία έχει γίνει συζήτηση, η Επιθεώρηση Πλοίων πήγε και ξαναπήγε και διαπίστωσε ότι η κλίση παραμένει η ίδια, μακροσκοπικά, βέβαια, διότι από την κατάσταση του πλοίου, από το νομικό καθεστώς από το γεγονός ότι δεν είχε ούτε ρεύμα, ούτε πλήρωμα, ούτε τίποτα, δεν μπορούσε να μπει και να κάνει διαδικασίες άλλου τύπου ελέγχου....

Ερώτηση: Κύριε Υπουργέ, υποψιάζεστε δολιοφθορά, περιγράφετε κάτι τέτοιο....

Απάντηση: Δεν είναι στη δική μου θέση ευθύνης να πω κάτι τέτοιο και να δημιουργήσω ένα πρωθύστερο σε σχέση με ζητήματα που η ανακριτική διαδικασία θα εντοπίσει. Όμως πράγματι επισημαίνουν οι πάντες και οι επαΐοντες, ότι μέσα σε μισή ώρα 25.000 τόνοι νερού να εισρεύσουν στα μηχανοστάσια του πλοίου, αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί με βαθμιαία φθορά ή ρηγματώσεις του πλοίου. Αυτή είναι εκτίμηση που στο λιμάνι αυτή τη στιγμή όλοι οι γνωρίζοντες και ειδικοί την κάνουν και αυτήν μπορώ να σας μεταφέρω.

Ερώτηση: Άρα θα διερευνηθεί και αυτή η εκδοχή, ότι συνέβη κάτι, το λέω με την πιο επιεική προσέγγιση ανορθόδοξο. Προφανώς, περιγράφετε κάτι στα όρια της δολιοφθοράς επιμένω, ζητάτε να διερευνηθεί.

Απάντηση: Εγώ δεν επιμένω, γιατί δεν μπορώ να είμαι βέβαιος. Απλώς περιγράφω ένα γεγονός, ότι μέσα σε μισή ώρα, ενώ χθες το πρωί και στον έλεγχο που έκανε η Επιθεώρηση Πλοίων και οι Αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος, δεν υπήρχε καμία διαφοροποίηση, όπως ήταν το πλοίο ένα χρόνο τώρα στο λιμάνι του Πειραιά με αυτήν την ελαφρά κλίση, μετά τις 10 η ώρα, σε διάστημα μισής ώρας συνέβη ό,τι συνέβη και οι παρεμβάσεις, πρέπει να το τονίσουμε, ήταν έγκαιρες, και το πλοίο σώθηκε και δεν βυθίστηκε, δεν ανετράπη. Και αυτό χάρη στις παρεμβάσεις τις πολύ γρήγορες όλων των συναρμοδίων φορέων, του Λιμενικού Σώματος συμπεριλαμβανομένου. Δεν υπάρχει αδιαφορία και απραξία όπως θέλει ο κ. Κεδίκογλου σε σχετική του δήλωση να παρουσιάσει.

Ερώτηση: Υπάρχουν ενδείξεις ότι κάποιος προκάλεσε το γεγονός αυτό, δηλαδή ήθελε κάποιος να βυθίσει το πλοίο, για να συνεχίσω λίγο τη σκέψη του Χρήστου;

Απάντηση: Αντιλαμβάνεστε, το είπα και πάλι δύο φορές, η δική μου θέση ευθύνης δεν μπορεί να ανοίξει αυτήν τη στιγμή ζητήματα που θα τα ανοίξει η ανακριτική διαδικασία. Φύλακας είχε οριστεί με τον επίσημο τρόπο στο πλοίο από το ΝΑΤ, δύο φύλακες. Χθες το πρωί ο φύλακας ο υπεύθυνος, δήλωσε ο ίδιος κάποια αδιαθεσία και έφυγε να πάει στο νοσοκομείο. Εκείνη την ώρα που συνέβη το γεγονός, αυτή η γρήγορη δηλαδή εξέλιξη, ο φύλακας δεν ήταν στο πλοίο, αυτό επίσης έχει κατατεθεί στη δικογραφία, είναι μια πληροφορία που σας την μεταφέρω. Ο πλοιοκτήτης είχε αρνηθεί να είναι μεσεγγυούχος όπως του είχε ζητήσει το ΝΑΤ. Εφαρμόστηκε ο νόμος 2881 και το ΝΑΤ και ο ΟΛΠ έχουν κινήσει από τον Δεκέμβριο τη διαδικασία της μεθόρμισης του πλοίου σε άλλο λιμάνι, αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει διαγωνιστικά στάδια κλπ, δεν είχε ολοκληρωθεί και αυτό που συνέβη ήταν κάτι που μελετάται ως προς τις αιτίες του, αλλά δεν συνιστά αδιαφορία και απραξία του Υπουργείου ή κάποιων άλλων Υπηρεσιών.

Ερώτηση: Πότε το πλοίο θα φύγει από εκεί πότε δηλαδή θα υπάρξει δυνατότητα ρυμούλκησης;

Απάντηση: Κοιτάξτε, οι τεχνικές ανάγκες θα αναδειχθούν μέρα με τη μέρα, σας λέω αυτή τη στιγμή τα συνεργεία, οι δύτες εργάζονται για να εξασφαλίσουν όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να ακολουθήσει η απάντληση του νερού .Θα χρειαστούν μερικές μέρες, δεν μπορώ να τις προσδιορίσω εγώ, είναι θέμα των τεχνικών συνεργείων και μετά από αυτό εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και δεν υπάρχει κανένα απρόοπτο θα είναι το πλοίο ξανά στη σωστή του θέση ώστε να ολοκληρωθεί η ήδη δρομολογημένη διαδικασία μεθόρμισής του από τον ΟΛΠ και το ΝΑΤ. Φαντάζομαι μετά το Πάσχα να έχουν ολοκληρωθεί όλα αυτά, είναι μέσα σε ένα σχεδιασμό που είναι σε εξέλιξη.

Ερώτηση: Κάτι τελευταίο επειδή ξέρουμε ότι είστε και άνθρωπος που έχει την αίσθηση του χιούμορ αν και βέβαια με τις τελευταίες εξελίξεις δεν είναι να κάνει χιούμορ κανείς, πολλοί συνάδελφοί μας παρομοιάζουν ή αξιοποιούν το θέμα με την ΠΑΝΑΓΙΑ της ΤΗΝΟΥ για να το παρομοιάσουν συμβολικά ή μεταφορικά και με την διαπραγμάτευση την αξιολόγηση και τις πολιτικές εξελίξεις. Φοβάστε ότι μπορεί να υπάρξει κάποιο ναυάγιο, η δική σας εκτίμηση, για να πάμε και σε πολιτικό και οικονομικό αδιέξοδο;

Απάντηση: Τα ναυάγια έχουν αιτίες, ας τις αναζητήσουμε και νομίζω ότι όσο μπορώ ανταποκρίνομαι στην έκκληση σας να κάνουμε χιούμορ.

Ερώτηση: Κύριε Δρίτσα οι πληροφορίες από το Μαξίμου λένε ότι δεν είμαστε σε αυτή τη φάση, ότι δεν είναι ναυάγιο δηλαδή ότι το γεγονός ότι έχει κλείσει το πακέτο των 5,6 ουσιαστικά, το πρώτο πακέτο, δεν θεωρείται ναυάγιο.

Απάντηση: Μα αντίθετα, η χώρα μας διεκδικεί αυτή τη στιγμή και η κυβέρνησή μας τεκμηριωμένα την κατοχύρωση του επιχειρήματος ότι εμείς έχουμε ανταποκριθεί πλήρως σε μια συμφωνία επώδυνη, σε μια συμφωνία πάρα πολλή δύσκολη και με σειρά σκληρών μέτρων. Από αυτήν την άποψη είναι αδιανόητο να τίθενται ζητήματα νέου κύκλου διαπραγμάτευσης για νέα μέτρα. Σε αυτό είμαστε απολύτως σταθεροί και καλούμε τους δανειστές και την Ευρωπαϊκή πλευρά και την πλευρά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου να ανταποκριθούν στις δικές τους υποχρεώσεις, που αυτές τώρα κρίνονται. Η Ελληνική κυβέρνηση ήδη έχει ανταποκριθεί. Ως προς αυτό πράγματι αυτό δεν είναι ναυάγιο, λέω για αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν τεχνητό ναυάγιο, αυτό το απευχόμαστε και σταθερά κρατάμε τη στάση που οφείλουμε να κρατήσουμε.

Ερώτηση: Κύριε Δρίτσα, να σας ευχαριστήσουμε πολύ

Απάντηση: Να σας πω μόνο ότι και στην μετακίνηση των προσφύγων και των μεταναστών από το λιμάνι του Πειραιά συνεχίζεται η διαδικασία και σήμερα θα αναχωρήσουν περίπου τετρακόσιοι και μέχρι το τέλος της εβδομάδας φαντάζομαι ότι θα προστεθούν και άλλοι εξακόσιοι ως οκτακόσιοι. Δεν άδειασε το λιμάνι πριν το Πάσχα αλλά αμέσως μετά φαντάζομαι. Ήδη εκτονώθηκε σε μεγάλο βαθμό. Μετά το Πάσχα φαντάζομαι ότι θα ολοκληρωθεί όλη αυτή η μετακίνηση των ανθρώπων που παραμένουν ακόμα στο λιμάνι.

Σας ευχαριστήσουμε πολύ κύριε Δρίτσα.

Καλό Πάσχα

Κατηγορία:


Wildcard SSL