«Σημεία Συνέντευξης του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, στην εκπομπή ‘ΠΡΩΙΝΟ ΑΝΤ1’ »

·         Για την αξιοποίηση των κοιτασμάτων

ΥΝΑ: «Τα κοιτάσματα για μένα είναι πεπερασμένα ,αντιθέτως  ανεξάντλητη είναι η ευρηματικότητα των Ελλήνων και της δυναμικότητας του κόσμου μας. Σε κάποιους καλλιεργείται η φιλοδοξία ότι θα γίνουμε πλούσιοι και εμίρηδες ή οτιδήποτε άλλο.Tα κοιτάσματα αυτά δε θα αξιοποιηθούν αν δεν βάλουμε το μυαλό μας, την ενέργεια μας και αν δεν βάλουμε τα μέσα για να προστατεύουμε τους θαλάσσιους δρόμους. Τα κοιτάσματα υπάρχουν και είμαι πολύ προσεκτικός γιατί στο δικό μας ρόλο, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, είναι να επιτηρήσουμε όλη αυτή τη διαδικασία. Για αυτό προχωράμε και σε εκσυγχρονισμό των μέσων που διαθέτουμε, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη φύλαξη της ΑΟΖ έτσι όπως πρέπει και να μπορούμε να περιφρουρήσουμε  τις διαδικασίες πόντισης των όποιων αγωγών. Υπάρχει σε όλα αυτά τα θέματα και μία απειλή που λέγεται ασύμμετρη. Ασύμμετρες απειλές είναι οι τρομοκρατικές ενέργειες, είναι πάρα πολλά πράγματα και γι αυτά πρέπει να είμαστε έτοιμοι , εξοπλισμένοι και αποφασισμένοι.»

 

·         Για το σχεδιασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου όσον αφορά τη δημιουργία χώρων υποδοχής λαθρομεταναστών σε νησιά

ΥΝΑ: «Σήμερα, από την αρχή του χρόνου, έχουν περάσει παρανόμως και έχουν συλληφθεί περίπου 4.000 παράνομοι μετανάστες. Αυτούς τους ανθρώπους μέχρι σήμερα, δεν έχουμε την υποδομή, για τις 24-48 ώρες που προβλέπεται να τους κρατάει το Λιμενικό μέχρι να τους παραδώσει στην Αστυνομία για τα περαιτέρω. Συνήθως τους φιλοξενεί μέσα στα Λιμεναρχεία. Προχθές το Λιμεναρχείο της Χίου ήταν κατακλεισμένο από 140 λαθρομετανάστες. Είναι αδύνατον να φιλοξενηθούν μέσα στους χώρους ενός Λιμεναρχείου, στο οποίο συναλλάσσεται ο πολίτης, συναλλάσεται ο τουρίστας, ο ταξιδιώτης .

Ο σχεδιασμός μας είναι  να φτιάξουμε μία υποτυπώδη υποδομή γι αυτή τη φιλοξενία. Όταν λέω υποτυπώδη υποδομή, εννοώ οι μετανάστες αυτοί να απολαμβάνουν, για 24 ή 48 ώρες που τους κρατάμε στα χέρια μας, μια ανθρώπινη αντιμετώπιση. Ο σχεδιασμός που σας λέω θα επεκταθεί σε όλα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και ιδιαίτερα στη Μυτιλήνη, στη Χίο και  στη Σάμο, που έχουμε βασικά το πρόβλημα. Αυτά είναι τα 3 πρώτα νησιά στα οποία έχουμε την μεγαλύτερη πίεση .Ο σχεδιασμός, βέβαια,  θα επεκταθεί και περαιτέρω. Και θα σας πω και την λογική πίσω απ’ αυτό, για μην υπάρχουν παράλογες ανησυχίες . Σήμερα η χώρα μας κατηγορείται από όλους τους διεθνείς οργανισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, με την απειλή μάλιστα ότι θα μας σταματήσουν την οποιαδήποτε χρηματοδότηση. Εμείς, θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο και με ευρωπαϊκά κονδύλια ,τα οποία θα διεκδικήσουμε και θα πάρουμε, μέσα από μια συζήτηση που έχουμε ήδη ανοίξει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έτσι θα παρέχουμε συστηματικά πλέον αυτές τις πρώτες υπηρεσίες, τις οποίες  μέχρι σήμερα τις παρέχουν με ανθρωπισμό οι άνδρες και γυναίκες του Λιμενικού».

 

·                     Για την άσκηση σωστικών και πυροσβεστικών μέσων, που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά την περασμένη Τετάρτη

ΥΝΑ:  «Εμείς θέλουμε να διατηρήσουμε το επίπεδο ετοιμότητας. Το λιμάνι του Πειραιά  είναι ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια, όχι μόνο για τη Μεσόγειο, αλλά για ολόκληρο τον κόσμο.  Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για την ασφάλεια του επιβάτη . Σήμερα που είναι η μεγάλη έξοδος θα διακινηθούν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι  στον Πειραιά, εμείς θα παρέχουμε ασφάλεια. Πέρα από την εξυπηρέτηση, πρώτο μας  μέλημα είναι η ασφάλεια. Ο Πειραιάς δέχεται περίπου 1,6 εκ. επιβάτες κρουζιέρας το χρόνο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να διατηρεί το επίπεδο της σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα. Στόχος μας και φιλοδοξία μας είναι ,με την επέκταση του λιμανιού του Πειραιά, να μπορούμε να δεχτούμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες».

 

·                     Για την ακτοπλοϊα

ΥΝΑ:«Τα πλοία της ακτοπλοΐας είναι αξιόπλοα. Ο  χειμώνας για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι δύσκολος, λόγω σωρευμένων ζημιών της τελευταίας 3ετίας που αγγίζουν τα 800 εκατομμύρια ευρώ. Είναι πάρα πολύ ακριβά τα εισιτήρια, επειδή έχει αυξηθεί πάρα πολύ το  κόστος του πετρελαίου. Αυτόν τον καιρό εξετάζουμε, μαζί με τις ναυτιλιακές  εταιρείες,  τη δυνατότητα  να μετατρέψουμε το καύσιμο από πετρέλαιο σε LNG, σε υγροποιημένο δηλαδή αέριο. Θα αποτελέσει μια πολύ μεγάλη καινοτομία που θα οδηγήσει σε μείωση του ναύλου, ενώ είναι και ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Εμείς πάντως θέλουμε το 2014 να  υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας, το οποίο θα κινείται πλέον με LNG».

Σχετικά αρχεία: 

Κατηγορία:


Wildcard SSL