Σημεία Συνέντευξης του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, στο Ρ/Σ BHMA FM και στους δημοσιογράφους Β . Χιώτη, Ν. Παπαδόπουλο και Γ. Παπαχρήστο

Ø    Σχετικά με την εισήγηση του ΥΝΑ προς τον Πρωθυπουργό για   άρση της επίταξης των υπηρεσιών των ναυτικών  και τις ενδεχόμενες παρατεταμένες απεργίες.

 

ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:Κοιτάξτε, εγώ υιοθετώ το αίτημα των ναυτικών να αρθεί το καθεστώς της πολιτικής επιστράτευσης. Δεν είμαστε σε μια συγκρουσιακή λογική αυτή την περίοδο. Αντιθέτως, έχουμε κάνει ορισμένα βήματα μπροστά. Τώρα, αν θεωρήσουν ότι αυτό είναι μια λευκή επιταγή στα χέρια τους για να ξαναπάμε σε μεγάλες απεργίες, οι οποίες δε θα έχουν συγκεκριμένο αντικείμενο και θα προκαλέσουν έλλειμμα τροφοδοσίας στα νησιά, τότε, βεβαίως, θα επανεξετάσουμε το μέτρο.

Οι συνδικαλιστές μου είχαν θέσει το συγκεκριμένο αίτημα από την πρώτη στιγμή. Αν αυτό το εκλάβουν, λανθασμένα, ως μήνυμα και ως αδυναμία της Πολιτείας για επανέλθουν σε καταχρηστικού τύπου απεργίες, τότε το επανεξετάζουμε. Να είμαστε σαφείς.

 

 

Ø    Αναφορικά με το αν έχει βρεθεί «κοινός τόπος»  εως τώρα με τους συνδικαλιστές και  αν είχε τεθεί ως προαπαιτούμενο η άρση. 

 

ΥΝΑ, Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Εμείς, εδώ κάνουμε μια κίνηση  καλής θέλησης. Την προηγούμενη εβδομάδα καταφέραμε να βρούμε «κοινό τόπο» για θέματα που απασχολούσαν τους ναυτικούς, σε συνεργασία  και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σήμερα,  οι Έλληνες δόκιμοι θα μπορούν να κάνουν την θαλάσσια υπηρεσία τους και σε καράβια ελληνικής πλοιοκτησίας, υπό τρίτη σημαία. Θα μπορούν, επίσης,  να προσμετρούν τα χρόνια αυτά ως  συντάξιμα  και προαγωγικά  Άρα,  δίνουμε τη δυνατότητα στους  ναυτικούς  μας να εξελίσσονται, πλέον, αντί για τα 890 καράβια της ελληνικής ναυτιλίας, στα 3.000 καράβια της ελληνόκτητης ναυτιλίας. Με αυτόν τον τρόπο τους δίνουμε πολύ περισσότερες δυνατότητες απασχόλησης, πάντα σε συνεργασία και  με  την Ένωση Εφοπλιστών.   Παράλληλα, κάνουμε βήματα εξομάλυνσης των προβλημάτων που υπάρχουν σήμερα και προέρχονται από το παρελθόν.  Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών, δεν είναι να την μειώσουμε. Σε αυτό,  λοιπόν,  το πλαίσιο της  καλής συνεργασίας, κάνουμε και αυτό το βήμα. Ελπίζω να μην το εκληφθεί ως βήμα υποχώρησης, αντίθετα ελπίζω να το εκληφθεί ως αυτό που είναι, ένα βήμα καλής συνεργασίας.

 

 

Ø    Αναφορικά με το ενδεχόμενο παρατεταμένων κινητοποιήσεων στο μέλλον. 

 

ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:Εμείς  θα  προχωρήσουμε στη νομοθέτηση  της  υποχρέωσης  ύπαρξης  καραβιού ασφαλείας, για την εξυπηρέτηση των γραμμών, σε περίπτωση  που  πάμε  σε μεγάλες κινητοποιήσεις.

 

 

 

Ø    Σχετικά με  τον τουρισμό κρουαζιέρας και τα  δεδομένα που έχουμε για φέτος.  

 

ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:Φέτος, είχαμε ρεκόρ αφίξεων. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στον Πειραιά  μπορώ να σας πω ότι είναι  ήδη,  τρία μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Μην ξεχνάτε ότι μπαίνουμε στο Νοέμβριο πλέον.  Αυτό  δείχνει ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Εμείς, από την πλευρά μας, προσπαθούμε να διατηρήσουμε αυτό το ενδιαφέρον.

 

Ø Σχετικά με το σε ποια φάση  βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ  και το πότε θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις.

 

ΥΝΑ, Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:Ο διακανονισμός μεταξύ της COSCOκαι του ΟΛΠ έχει σχεδόν οριστικοποιηθεί. Νομίζω  ότι μέσα στις επόμενες μέρες θα έχουμε και τη σχετική ανακοίνωση της συμφωνίας. Καταλαβαίνετε, βέβαια, ότι πρόκειται για ένα deal250 εκατομμυρίων  ευρώ που δε γίνεται σε ένα βράδυ. Θέλει κάποιους μήνες διαπραγματεύσεων, νομικών επεξεργασιών κ.α. Σε  κοινή συνεννόηση, η COSCOκαι ο ΟΛΠ,  παρέτειναν αυτές  τις διαπραγματεύσεις, προκειμένου να επιλυθούν επιμέρους θέματα. Παράλληλα, προσπαθούμε να απαντήσουμε με τον προσφορότερο τρόπο στα ερωτήματα που έχουν τεθεί από την  Ευρωπαϊκή  Επιτροπή, από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και  από τη  Γενική  Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Εμείς, από την πλευρά μας, βρισκόμαστε σε μια διαρκή επαφή  τόσο με την COSCOόσο και με τον ΟΛΠ.  

 

 

ØΣχετικά με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ κι το αν θα πρέπει πρώτα να πάρει η Κυβέρνηση το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

 

ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:Όχι, «πράσινο φως» δεν έχουμε ως προς την αποκρατικοποίηση,  δεν χρειαζόμαστε κανένα πράσινο φως. «Πράσινο φως» χρειαζόμαστε για τη συμφωνία  της  COSCO με  τον  ΟΛΠ.  Πολλές φορές αυτό το «πράσινο φως» αργεί πάρα πολύ να έρθει. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η πρώτη συμφωνία που είχε κάνει η COSCOμε τον ΟΛΠ,    δεν έχει τελειώσει ακόμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει και κανένα σημαντικό θέμα σε εκκρεμότητα. Αυτό δε σημαίνει ότι εμείς θα περιμένουμε τρία χρόνια.  Έχω πάει στις Βρυξέλλες, έχω συναντηθεί με τους υπευθύνους που παρακολουθούν το θέμα και έχω ζητήσει να είναι άμεση η αντίδρασή τους. Όντως,  δείχνουν μια διάθεση συνεργασίας με τις δικές μας υπηρεσίες. Νομίζω ότι θα μπορέσουμε να έχουμε τελικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα  «ΟΚ», καθώς δεν υπάρχουν σημαντικά στοιχεία  διαφωνίας ή ελέγχου  πάνω στην συμφωνία COSCOκαι OΛΠ. Τώρα, σε ότι αφορά το πρόγραμμα αποκρατικοποίησης,  αυτό βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ.

 

ØΣχετικά με τη διεθνή πρωτοβουλία που έλαβε ο Πρωθυπουργός για την λαθρομετανάστευση.

 

ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Ο Πρωθυπουργός, καταρχάς, κατάφερε ένα πολύ σημαντικό πράγμα. Έφτιαξε ένα μέτωπο δέκα περίπου χωρών γύρω από συγκεκριμένες προτάσεις και με την τήρηση ορισμένων αρχών. Οι αρχές αυτές είναι ότι: Πρώτον, θα πρέπει ισοδύναμα όλες οι χώρες να αναλαμβάνουνε το κόστος φιλοξενίας αυτών που δικαιούνται ασύλου. Δεύτερον, ότι δεν μπορούμε να κάνουμε μόνο μία εκτεταμένη επιχείρηση έρευνας στην Μεσόγειο, αλλά θα πρέπει να έρθουμε και σε μία συμφωνία με τις χώρες της Β. Αφρικής, ώστε να κάνουμε και μια διαδικασία απώθησης, δηλαδή, να μην τους αφήνουν να  φεύγουν με τα καραβάκια από  εκεί. Τρίτον, ότι δημιουργείται ένα taskforce  για τη Μεσόγειο,  αλλά αυτό το taskforce  θα εξετάσει πολύπλευρα το θέμα, ακόμα και με τη δυνατότητα να υπάρχουν Υπηρεσίες Ασύλου της  Ευρωπαϊκής Ένωσης στις χώρες  από τις οποίες προέρχονται . Νομίζω, ότι η κινητοποίηση που έκανε ο Αντώνης Σαμαράς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, κάνοντας τη συμμαχία με την Ιταλία, τη Μάλτα και την Κύπρο, στην οποία προσχώρησε η Γαλλία και άλλες χώρες στη συνέχεια, δείχνει αυτό ακριβώς: Ότι δηλαδή  ήταν λανθασμένη  η προσέγγιση με την οποία ήθελε η Ευρωπαϊκή Προεδρεία να εξετάσει το θέμα. Το 2014 που δύο  Μεσογειακές  χώρες θα μπουν στην Ευρωπαϊκή Προεδρεία -η Ελλάδα και η Ιταλία- θεωρώ ότι θα μπορέσουμε να δούμε πολύ περισσότερα πράγματα να γίνονται σε αυτή την κατεύθυνση.

 

Σχετικά με το τέλος πλόων στα σκάφη αναψυχής.

 

ΥΝΑ, Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Έχουμε συμφωνήσει με το Υπουργείο Οικονομικών.  Θα παρουσιαστεί,  νομίζω, μέσα  στο  επόμενο νομοσχέδιό του, που επεξεργάζεται και θα έχει και τα διάφορα επι μέρους μέτρα.  Προβλέπεται ένα λειτουργικό τέλος για όλα τα σκάφη αναψυχής, είτε παραπλέουν, είτε ελλιμενίζονται στη χώρα. Αυτοί που ελλιμενίζονται εδώ θα έχουν μια έκπτωση, επί των  τελών κυκλοφορίας. Να σας ξεκαθαρίσω ότι οι διάφορες φοροεπιδρομές πάνω στα σκάφη δεν έφεραν ποτέ αποτέλεσμα. Από το φόρο που είχε επιβληθεί από τον κ. Παπαθανασίου , είχαμε μαζέψει - αν δεν κάνω λάθος- κάπου 50.000 ευρώ. Δεν είχε λειτουργήσει κανένα σύστημα. Τώρα, πάμε σε ένα απλό λειτουργικό σύστημα, πολύ πιο εύκολο, το οποίο θα καταβάλεται με ηλεκτρονικό τρόπο και θα είναι λογικό, ώστε να μην είναι αντικίνητρο για τη χρήση των σκαφών στη χώρα. Γιατί, εμείς, πιστεύουμε  ότι ο θαλάσσιος τουρισμός με τα σκάφη αναψυχής, είναι ένα «σύν» στην τουριστική μας οικονομία, αφήνει πολύ περισσότερα χρήματα στο κράτος, απ΄ ότι αφήνει ,για παράδειγμα, τουρίστας ενός charter.

 

 

 

Σχετικά αρχεία: 

Κατηγορία:


Wildcard SSL